Cum sa ai grija de sanatatea ta mintala – II

Nu bea cand nu simti sa faci acest lucru

Alcoolul este un depresiv si, daca il bei atunci cand nu te simti pe tine insuti, atunci te va face sa te simti mai rau pe masura ce acel nivel temporar de bine se estompeaza. Sentimentul acela relaxat si fericit pe care il ai cand bei este placut atunci cand esti fericit, dar se poate hrani cu tristetea ta la fel de agresiv. Tineti bautura departe de voi cand va simtiti melancolic si incercati sa va mentineti ocupat daca simtiti ca trageti sa beti. Gasiti o alternativa potrivita, cum ar fi ceai de plante sau apa aromata si sunati prieteni si membrii ai familie pentru a va oferi distractii.

Cere ajutor celor din jur

Cu totii ne ocupam diferit de emotiile noastre , dar cel mai rau lucru pe care il poti face atunci cand vine vorba de sanatatea ta mentala este sa pastrezi totul imbuteliat. Poti sa fii propriul tau dusman cand iti vine in minte si nu e nimic in neregula daca ceri ajutor. De fapt, este un semn de vitejie sa te faci vulnerabil si sa ceri cuiva cu care sa vorbesti sau sa-ti dai seama de gandurile tale. S-ar putea ca nici macar sa nu trebuiasca sa va ofere vreun sfat, este doar acea liniste de a fi auziti.

Sanatatea ta mintala ar trebui sa fie intotdeauna pe primul loc si poate fi o lectie de viata atunci cand vine vorba sa stii cum sa te descurci cu bunastarea ta mentala. Urmati aceste sfaturi si nu va temeti niciodata sa vorbiti despre modul in care va simtiti, oricat de speriati ati fi.