5 obiceiuri sanatoase pentru o viata sanatoasa

Este un adevar ca majoritatea dintre noi doresc sa aiba o durata de viata lunga,fericita,plina de succes si sanatoasa.Din pacate,multi dintre noi traiesc vieti stresante si exigente, dar cu putina intelegere putem dezvolta obiceiuri care ne vor ajuta sa traim o viata mai sanatoasa si productiva.
Astfel, am identificat cele mai raspandite 5 obiceiuri sanatoase pe care ar trebui cineva sa le includa in viata de zi cu zi.
1.Fa-ti exercitiile
Potrivit Institutului National al Cancerului,exercitiile fizice regulate ajuta la controlul greutatii,mentinerea oaselor,muschilor si a articulatiilor sanatoase si reduce riscul de hipertensiune arteriala,boala de inima si diabet.
2.Micul dejun
Cercetarile arata ca persoanele care nu uita de micul dejun tind sa acumuleze mai multe vitamine si minerale si mai putine grasimi si colesterol.

3.Alimentatia sanatoasa pe tot parcursul zilei
Acest obicei include lucruri precum mancarea mai multor fructe,fructe cu coaja lemnoasa si evitarea bauturilor zaharoase si a gustarilor.Daca doriti sa traiti 100 de ani,consumati portii mari de fructe si legume bogate in vitamine,minerale si fibre.
4.Hidratarea
Obtinerea cantitatii adecvate de apa este extrem de importanta deoarece fiecare celula,tesut,organ din corpul nostru are nevoie de apa.In general,ni se recomanda 8 pahare de apa/zi, un numar care nu a fost niciodata dovedit medical.Poate un ghid mai bun este sa incercati sa beti suficienta apa cat sa urinati o data la 2-4 ore.
5.Somnul
Somnul este raspunzator pentru bunastarea noastra.Pe masura ce dormim,creierul reseteaza retelele nervoase,astfel incat acestea sa poata functiona pe deplin atunci cand ne trezim.
Stim cu totii ca cele mai frecvente efecte cauzate de lipsa acestuia este somnolenta,oboseala,lipsa de concentrare si uitare.Un studiu recent din Italia sugereaza ca lipsa indelungata a somnului poate determina distrugerea crierului.E bine sa dezvoltati obiceiul sa aveti un somn linistit de 7-9 ore.